A Budapest KáVé

A Budapest Kávéhoz nem kell semmi különleges. Legyen benne egy-két olyan dolog, amely sokat sejtető, kifejező, kicsit édes, kicsit keserű. Legyen olyan mint az élet. Ennek mintájára született egy mindenbe belekapó blog. Azzal foglalkozunk, ami velünk szembe jön, legyen az étterem, koncert, film, párkapcsolati probléma, romlott paradicsom, jó könyv, rossz parfüm, hangverseny, szex, szerelem, étel, ital és az élet nagy kérdései. A két főszereplő nem más mint két szerző - egy leány és egy ifjú, illetve egy ifjú és egy leány (tetszés szerint) -, akik fiatal értelmiségi párt játszanak a fővárosban. Egyikük jogász, másikuk újságíró. Világot váltanak, keseregnek, szerelmesek, bosszúsak, vidámak, vágyakoznak és elégedettek. És nagyon szeretik megélni az életet.

Ha te is így vagy ezzel és láttál valami érdekeset, oszd meg velünk és a többiekkel:

budapestkv (kukac) gmail (pont) com

Lájkolj bennünket Fészbúkon!

Ezt csipegjük twitteren

Kávé mellé ezt olvassuk mostanság

Éppen pörkölődött kávészemek

Csipegess a kávészemek közül!

2010 (1) 50 (1) 56 osok tere (1) 60as évek (2) 70es évek (1) a38 (1) a38 hajó (1) abortusz (1) afrika (1) áfsz (1) ajándék (1) ájk (2) ákos (2) aláírásgyűjtés (1) alföldi róbert (3) alfred molina (1) alkormánybíróság (1) alkotmánybíróság (1) állami foglalkoztatási szolgálat (1) államvizsga (1) állás (3) állásinterjú (3) álláskeresés (4) amnesty international (1) andrássy (1) andreas dresen (1) anglia (1) anyaság (2) an education (1) apa (1) aréna plaza (1) autósiskola (1) autóvezetés (1) avantgárd (1) a nyilatkozat (1) a park (2) baba (2) balázs béla stúdió (1) bank (1) bbs (1) békéscsaba (1) bélgáz (1) belváros (2) belvárosi fesztivál (1) beszámoló (1) beteg (1) billy idol (1) biorobot (1) bkv (1) bkv bérlet (1) bkv jegy (1) blaha lujza tér (2) bliccelés (1) blog.hu (1) blues (1) bogi (1) boglárka (1) bölcsi (1) boldogság (1) boldog békeidők (1) bolt (1) botho strauss (2) briós kávézó (1) búcsú (1) budapest (19) budapest kávé (1) büntetés (1) bürokrácia (2) café frei (1) cafe jubilee (1) capuccino (1) carey mulligan (1) cervantes (1) cézanne (1) charlotte cukrászda (1) cigányok (1) cirkó gejzír mozi (1) corvintető (1) család (1) családon belüli erőszak (2) csányi sándor (1) csernus imre (2) csészényi kávézó (1) csokoládé (1) cukrászda (1) deák bill gyula (2) diktatúra (1) don quijote de la mancha (1) dreher (1) droid (1) dulcinea (1) dunai tamás (1) egyenjogúság (1) egyetem (1) egy lányról (1) ekf (2) életmód (1) életműkiállítás (1) ellenőr (1) előzés (1) elszabadulás (1) elte (1) elte btk (1) emésztés (1) emlékmű (1) erdély (1) erdélyi tímea (1) értelmiség (1) erzsébet tér (2) étkezés (1) étterem (2) ewan mcgregor (1) expresszionizmus (1) ezotéria (1) facebook (1) fagyhalál (1) fart (1) fejős éva (1) feldmár andrás (1) felkészítő tanfolyam (1) felszolgálás (1) feminizmus (1) festék (1) fesztivál (4) fidesz (4) film (6) fing (1) fizetés (1) fogyasztó (1) fogyasztói társadalom (1) főkert (1) forradalom (1) forralt bor (1) forró csokoládé (1) fotó (1) főváros (1) frei tamás (1) fröccs (1) függetlenség napja (1) gasztronómia (1) gazdaság (1) géniusz az alkimista (1) george clooney (1) gödör klub (1) gonosz (1) grecsó krisztián (1) guinness (1) gyász (1) gyászjelentés (1) gyed (1) gyerek (3) gyerekpóráz (1) gyerekvállalás (1) gyermek (1) gyes (1) halál (1) halász pálma (1) havazás (1) házasság (1) házikolbász (1) hellókarácsony (2) hiba (1) hit (1) hitel (1) (1) hóesés (1) hülye (1) hülyeség (1) huszárik zoltán (1) ic (1) ice t (1) impresszionizmus (1) intercity (1) interjú (6) irodai (1) iwiw (1) janklovics péter (1) jazz (2) jeff bridges (1) jobbik (1) jog (1) jogász (3) jogosítvány (1) kádár jános (1) kampány (1) kamra (1) karácsony (2) karácsonyi vásár (1) katona józsef színház (2) kávéház (4) kávézó (4) kecskebűvölők (1) kenyérlángos (1) kertész erzsébet (1) kevin spacey (1) kézműves magyar ízek vására (1) kiállítás (1) kicsi ország (1) kilencedik mennyország (1) kiscsillag (1) kispál és a borz (1) kispolgár (1) kiss tibi (1) kóbor jános (1) kolléganő (1) kollégium (1) koncert (2) könyv (2) kormány (3) kortárs irodalom (1) körút (1) kossuth rádió (1) kovács kati (1) kovásznai györgy (1) kritika (17) kukorelly endre (1) kultúra (1) lájkolom (1) lajkolom (1) lakat (1) lamborghini kávé (1) lángos (1) lászló zsolt (3) latte (1) lekvár (1) lélekgyógyászat (1) lélektárs (1) lelki wellness (1) lex sláger (1) lipótváros (1) liszt ferenc (1) liszt remix (1) live aid (1) lovasi andrás (1) ludwig múzeum (2) lukács laci (1) lumú (1) lux elvira (1) madártej (1) madöfakö (1) magánnyogdíjpénztár (1) magánnyugdíj (1) magánnyugdíjpénztár (1) magashegyi underground (2) magyar film (1) magyar nemzeti galéria (1) magyar rádió (1) magyar retró (1) magyar televízió (1) málta (1) mama (1) manyup (1) marketing (1) máv (2) méz (1) mezítlábas fellebbezés (1) millenáris (1) minisztérium (1) mousse (1) mozi (3) mozifilm (1) mr (1) mtv (1) műanyag motor (1) műcsarnok (1) működési engedély (1) munkanélküliség (1) munkaügyi központ (1) musical (1) művészettörténet (2) művészlélek (1) művész kávéház (1) nádas péter (1) nagy mari (1) nane (1) nemes andrás (1) nemzeti együttműködés nyilatkozata (1) nemzeti együttműködés rendszere (1) nemzeti hírközlési hatóság (1) nemzeti színház (3) nem tudhatom (1) neofm (1) népi kezdeményezés (1) nevelés (2) névváltoztatás (1) new wave (1) new york i love you (1) nick hornby (1) (1) nők lapja (1) nők lapja cafe (1) nőnap (1) nouvelle vague (1) novák előd (1) nyál (1) nyár (1) nyilatkozat (1) nyitva tartás (1) nyugati tér (1) nyugdíj (1) oktatás (1) oktató (1) omega (1) önkormányzat (1) onyf (1) orbán viktor (2) orosz dénes (1) orrspray (1) országgyűlési választások (1) ötödik kerület (1) padlógáz (1) pálfalusi zsolt (1) panel (1) pápa város (1) párizs (1) párkapcsolat (3) parkolás (1) pasi (1) pécs (2) pécsi tudományegyetem (1) performansz (1) peter sarsgaard (1) petijegy (1) petőfi rádió (1) pluto zenekar (1) poligamy (1) pörzse sándor (1) postpunk (1) pótdíj (1) pótjegy (1) pötty (1) pöttyek (1) pozsonyi út (1) premier (1) prodigy (2) pszichológia (2) pte (1) puhapöcs (1) puncs (1) quimby (1) rábai balázs (1) rácz zsuzsa (1) radnóti miklós (1) radó denise (1) red bull (1) regény (1) reggeli (1) reklám (1) rendszerváltás (1) retro (1) retró (2) retrospektív (1) rockwell klub (1) rocky (1) rogán antal (1) rózsaszín sajt (2) sanzon (1) schell judit (1) schiling árpád (1) sláger rádió (1) soma (2) soma mamagésa (2) soproni reklám (1) soproni sör (1) sör (1) stabilitás pénztárszövetség (1) stohl andrás (2) street art (1) sütemény (1) süveges gergő (1) szabadegyetem (1) szakvizsga (1) szalai annamária (1) szellentés (1) szerelem (3) szerelmesek fája (2) szeretlek new york (1) szex (1) szexuálpszichológia (1) sziget (1) sziget fesztivál (2) színdarab (1) színház (5) szirénének (1) szobor (1) szolgálati közlemény (1) szolnok (1) szolnoki szigligeti színház (1) szonya professzor (1) szülés (2) születés (1) szülők (2) tankcsapda (2) tanulás (1) tanulóvezető (1) táplálkozás (1) tarr béla (1) táskarádió eszpresszó (1) teáor (1) tél (2) tenki réka (1) terápia (1) teréz körút (1) terhesség (1) tersánszky józsi jenő (1) the qualitons (1) the rocket science (1) tilos rádió (1) tompos kátya (1) tordas (1) tóth barnabás (2) turkáló (1) twitter (1) ügyintézés (1) ügyvéd (2) ügyvédi iroda (1) ügyvédjelölt (1) újszülött (1) underground (1) uránia (2) út (1) uzsonna (1) választási műsor (1) választások (1) válság (4) vandálok (1) vásárlás (1) vass virág (1) vasút (1) villamos (1) vizsga (1) voks10 (1) volt (5) volt fesztivál (4) vörösmarty tér (1) wahorn andrás (1) zene (1) zsámbéki gábor (1) софья васильевна ковалевская (1) Címkefelhő

Lófasz jön itt csikánó, nem pedig nemzeti együttműködés…

2010.10.25. 12:40 weekthor

A cím nem véletlen. Nem kívánok polgárpukkasztani, valóban ennyire elsötétült előttem a világ. Pedig semmi egyebet nem próbáltam tenni, mindössze elérni valakit az egyik minisztériumnál. Előre elárulom: több mint húsz percnyi mellékek közötti kapcsolgatás után inkább feladtam.

A cél nagyon egyszerű volt: elérni olyasvalakit az adott (nem szeretném/ nem merem megnevezni) minisztériumon belül, aki rendezvényszervezéssel foglalkozik. Gondoltam, hogy ez nem nagy probléma, hiszen előtte már jó pár nagyvállalatot végighívtam (bankok, könyvvizsgáló cégek, kereskedelmi láncok stb.) erre kérdésre mindannyian tudták a választ,  így hát kézenfekvő volt, hogy a következő állomásnál is a már bemelegedett rutint alkalmazzam.

Tárcsáztam hát a honlapról lelesett központi számot, csöngött a telefon, nem is sokat, egy idős hölgy vette föl, aki ugyan nem mondta, hogy ki ő és egyáltalán mit hívtam, de hát üsse kő. Jó napot, azt a munkatársat keresem önöknél, aki a minisztériumi rendezvények szervezésével foglalkozik.

Jött is a válasz, ami valójában egy visszakérdezés volt.  

„És ön szerint nekem kellene tudnom, hogy maga kit keres?”

Bevallom, nem vagyok egy tapasztalt öreg róka, aki mindenre föl van készülve. Hát erre tényleg nem voltam. Bár arra természetesen számítottam, hogy a közigazgatásban nem fog minden könnyedén menni, de az eszembe sem jutott, hogy már a portásnéninél elakadok. Mindegy, gondoltam magamban, ha már elkezdtem a játékot, akkor végig kell vinnem.

„Hát, bocsásson meg, csak gondoltam, hogyha ön már amúgy is ott dolgozik, akkor tudni fogja, hogy ez kinek a feladata.” – próbáltam mentegetőzni.

„De hát fogalmam sincs.”

Innen következett egy kis csönd. Ekkor eleresztettem egy-két hallót.

„Várjon csak… megpróbálok keresni valakit. Kapcsolok.”

„Kit tetszik kapcsolni?” – kérdezősködtem gyanútlanul.

„Áá, majd ott hátha segítenek” – kaptam a határozott választ.

Ezután következett a kapcsolási zene, majd pedig megszakadt a vonal. Itt már igen erősen dörömbölt a belső hang odabent, amely szaporán mondogatta, hogy hagyjam az egészet a francba, de én megmakacsoltam magam és újra telefonáltam. Hiba volt.

„Jó napot, minisztérium!”

„Jó napot, az előbbi telefonáló vagyok, aki a minisztériumi rendezvények szervezőjét kereste. Sajnos megszakadt a vonal.”

„Aha és kit hívott?”

„Sajnos nem tudom, mert azt ön nem említette az előbb, csak annyit mondott, hogy megpróbál kapcsolni valakit.”

„Értem, akkor kapcsolom megint.”

„Köszönöm.”

Kapcsolási hang, majd megszakad a vonal. Ismét. Nem dobtam el a telefonomat. Nem vertem szét az asztalt és nem fojtottam meg a kávézóban a szomszédos asztalnál ülő középkorú férfit. Nem. Inkább gondoltam egy nagyot és felszaladtam a minisztérium honlapjára, hátha találok ott valami értelmes információt arról, hol találhatom meg a számomra fontos figurát. Azt egyébként tudni kell, hogy egy minisztérium szervezeti felépítése egyáltalán nem a normális, hétköznapi emberek elgondolását követi, hanem valami egészen ködös, valami egészen szürreális agymenés végeredménye az.

Ekkor azonban még nem tudtam, így fogtam magam és ráböktem a Tervezési és Koordinációs Főosztályra. Nyilván ott fognak tudni segíteni.

Egy kedves hangú, körülbelül középkorú nő vette föl a telefont. Elmondtam, hogy mi ügyben telefonáltam, s rutinosan rögvest előre elnézést is kértem a zavarásért, ha esetleg nem jó helyen keresgélek. Igazam volt. Nem jó helyen keresgéltem, de semmi probléma, mindjárt kapcsolja, aki majd tud segíteni.

Egy másik kedves hangú hölgyhöz jutottam, aki szintén segítőkésznek mutatkozott. Elmondta, hogy sajnos nem ő az, akit keresek, de kapcsolja az Üzemeltetési Osztályt, ott biztosan tudják, hogy mi a teendő. Nagyon hálás voltam neki, majd pedig hallgattam újra az addigra már egészen ismerősnek tűnő kapcsolási muzsikát.

Az Üzemeltetési Osztályon fölvette ugyan valaki, de csak arra volt jó ez az állomás, hogy megtudjam, sajnos nem hozzájuk tartozik a kérdésem, kapcsolják a Kommunikációs Főosztályt.

Doboltam az ujjaimmal a kapcsolási zene ütemére.

A Kommunikációs Főosztályon belül kapcsolták nekem Józsefet, aki nagyon aranyos volt. Igazi ízes, határozott, kemény, pattogós hangja volt. Szemeim előtt meg is jelent egy kihúzott hátú, bajuszos úriember, aki még a feleségét is vigyázzállásban szereti. József, bármennyire is tűnt vidékiesen romlatlannak és őszintének, nem tudott segíteni, ellenben megadta nekem Irénke számát, méghozzá a mobilszámát. Hivatkozzak rá, abszolút rendben lesz minden.

Felhívtam Irénkét.

„Jó napot! József adta meg a számát és azt az embert keresem, aki a minisztériumi rendezvények szervezésével foglalkozik!”

„A József meg merte adni a számomat?! Hát mindjárt ellátom a baját annak az embernek!” – kiáltja Irénke.

Szabadkozni kezdtem: „Ó, pardon, ez esetleg probléma lett volna. József azt mondta, hogy nem lesz gond, kérem nézze el nekem.”

„Dehogy, semmi baj nincsen, csak vicceltem.”

Irénke egyébként szintén nagyon kedves volt és aranyos, ezért utólag is marja szívemet a lelkiismeret-furdalás, de sajnos nem tudtam megakadályozni, hogy keresztül szaladjon gondolataim között: a kurva anyáddal viccelődj.

Majd folytatta: „Viszont sajnos ez nem hozzám tartozik. Próbálja meg felhívni Lajost a Protokoll Osztályon. Ő biztosan tudni fogja.”

„Rendben, köszönöm szépen” – mondtam én, miközben olyan cifra lázálmok futottak el szemeim előtt, amelyben a minisztérium összes dolgozója egyetlen fatuskóhoz láncolva kénytelen elviselni azt, ahogy a világegyetem valamennyi létező állatfajának nemi szervéből húgy spriccel a szemükbe. Miután némiképp lehiggadtam és a lázálom is tovaröppent, felhívtam Lajost.

Aki azonban nem vette fel.

Ekkor úgy gondoltam, hogy utolsó erőmmel írok egy levelet az Kormányzati Ügyféltájékoztató Központnak. Remegő ujjaimmal lassan haladtam a laptop billentyűivel folytatott küzdelemben. Verejték csillogott homlokomon, forró pára eredezett ajkaim közül, légzésem ritmustalanná vált. Elmondtam nekik, hogy mi a problémám, s hogy a segítségükért esedezem, én szerencsétlen.

Még aznap megjött a válasz, mégpedig „Tisztelt Állampolgár!” (így csupa nagybötűvel) megszólítással. Mosoly szaladt végig meggyötört orcámon. Mimikai izmai szinte felpezsdültek, hogy a rengeteg görcsbe rándult grimasz után végre valahára némi enyhet adó, átszellemült mosoly is megtörheti az elmúlt majd félóra kínjait.

A levélben pedig szépen leírták:

Levelében említett kérdésben a Kormányzati Ügyféltájékoztató Központ nem
illetékes, így legyen szíves közvetlenül a Minisztérium felé
megküldeni elektronikus üzenetét.
Az említett szervvel az alábbi elérhetőségek egyikén veheti fel a kapcsolatot:

s megkaptam a Minisztérium (szintén nagybötűvel) központi telefonszámát.

 

27 komment

Címkék: bürokrácia minisztérium nemzeti együttműködés nyilatkozata

A bejegyzés trackback címe:

https://budapestkave.blog.hu/api/trackback/id/tr832397184

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TaZ (törölt) 2010.10.25. 20:28:51

Es akkor kepzeljuk el, hogy egy ilyen, vagy hasonlo miniszterium nekiall igazgatni egy piaci vallalatot...

tb7999 · http://uksi.blog.hu 2010.10.25. 20:35:31

Ez bizony így működik. Minden dolgozó csak tette a dolgát, mi kivetnivaló van ezen?

tof 2010.10.25. 20:38:58

@TaZ: én bővíteném a kört:
...nekiáll igazgatni egy szaktárcát o_O

TacticalCommander 2010.10.25. 20:44:22

Most komolyan, milyen alapon várod el, hogy a minisztérium neked, egyszerű állampolgárnak *bármi* információt adjon? Majd ha te fizeted őket a saját zsebedből, akkor!

Peltak 2010.10.25. 20:48:43

Azért szerintem az evidencia, hogy a protokoll osztályra tartozik a dolog, de protokollból is szintenként van több.

Elég fura lenne csak úgy az utcáról beesni.

A kommunikációsnak pedig esetleg, ha megadod az adataid, és, hogy konkrétan mit szeretnél (porszívót árulni, vagy vérnyomást mérni), akkor lehet, hogy kapsz idővel normális választ.

Egy minisztériumban nem 100-an dolgoznak, mint egy "nagyvállalatnál"...

Anti Anyag (törölt) 2010.10.25. 20:56:49

Nahát. Orbán ezt is elkúrta. Bezzeg tavaly ilyenkor azonnal kapcsolták akit kellett.

Holnap a krumlipűrédet is az Orbán fogja elkúrni.

pcmci 2010.10.25. 21:06:09

"miközben olyan cifra lázálmok futottak el szemeim előtt, amelyben a minisztérium összes dolgozója egyetlen fatuskóhoz láncolva kénytelen elviselni azt, ahogy a világegyetem valamennyi létező állatfajának nemi szervéből húgy spriccel a szemükbe."

csodálatos! köszönöm!

gitáros 2010.10.25. 21:11:08

@Anti Anyag:
Nem, apám, lehet, hogy nem kapcsolták, de akkor még volt egy rendszer, aminek a működésével nagyjából tisztában voltak az érintettek.
Mára gyakorlatilag a régit szétkúrták, az új arcok meg egyelőre csak megbízhatók, viszont tökéletesen fogalmatlanok.

Jetstream 2010.10.25. 21:15:27

@Peltak: "
Egy minisztériumban nem 100-an dolgoznak, mint egy "nagyvállalatnál"... "

100 fő nem nagyvállalat.

Kérem, valaki mondja már hogy jól működik az államigazgatás, jobban, hatékonyabban tud gazdálkodni a szűkös erőforrásokkal mint a piacon tevékenykedő cégek. Mert szerintem nem így van.

kyanzes (törölt) 2010.10.25. 21:18:59

Bezzeg ha bombával fenyeget valaki, azonnal elcsípik :D

Próbálj valami ilyesmit, csak a "gov.hu" részt egészítsd ki a minisztérium nevével (nem árultad el, melyik minisztérium):

Google:

telefon rendezvényszervezés site:gov.hu

pl:

telefon rendezvényszervezés site:szmm.gov.hu

hátha bejön. Ha nem, akkor buktál két percet.

Anti Anyag (törölt) 2010.10.25. 21:52:02

@gitáros: Ez nem igaz, mert vagy egy éve, igaz, más ügyben ugyanígy jártam. Azzal együtt nem fogtam Gyurcsányra, pedig nem csípem a búráját.

A weblapokra általában rákúrnak pár központi számot és szevasz.

miguel_ 2010.10.25. 21:55:58

Egyszer akartam készíteni egy vidám videóval megspékelt riportot a honvédségről. Naivan írtam egy mailt a központi címükre, és vártam. Ezek szerint csoda történt, mert pár nap múlva Szentendréről, a kiképzőbázisról hívott egy alezredes, hogy akkor találkozzunk és beszéljük meg a részleteket. :)

árnyékgyuri 2010.10.25. 22:13:49

Nekem meg általában jó tapasztalataim vannak, de "azelőtt is" azok voltak. Pl. kimondottan tetszik a viccelődés, pont az a lazaság, ami élhetővé tenné az életünket.

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.10.25. 23:00:16

Törpeforradalmár = törpeforradalom!

Ez a fideszes handabanda!

Grrr 2010.10.25. 23:14:27

Most még káosz van, nekem is nemrég volt egy hasonló kalandom. A NEFMI-ben került egy jó 5-6-7 telefonba, amíg megtaláltam az emberemet. Szerencsére a telefonközpont az én oldalamon állt az ügyben...

(Amúgy minisztériuma válogatja, de korábban gyakran külsős rendezvényszervező cégeket alkalamaztak, akik az államtitkárságokkal egyedi alapon egyezkedtek - úgyhogy pont a minisztérumban nem nagyon volt felelős).

weekthor · http://budapestkave.blog.hu 2010.10.25. 23:17:25

Higgyétek el, hogy így utólag már inkább egy kedvesebb anekdotává nemesedik ez a sztori. Bár azért titkon bízom abban, hogy a végtelenségig nem lehet elhúzni a közigazgatás számtalan területén tapasztalható vakaróddzást. De, hogy miért bízom benne? No, azt megindokolni így hirtelen tényleg nem tudom. Csak. :D

sisszi 2010.10.25. 23:22:25

istenem, de szeretnék ilyen helyen dolgozni. semmi stressz

átlátó 2010.10.25. 23:43:01

Ne add föl, ne add föl bazmeg! A tehetségtelenség egyik fokmérője a bürokrácia, szokom mondani. És ezeket ha már vérszagot kapok, akkor azért is fölhívom. Majd miután kellően tudom, hogy miért is hívtam föl őket, utána kedvesen olyanokat kérdezek, amikre össze-vissza nem tudnak válaszolni. Búcsúzóul mindeg megkérdem, hogy aztat tuggyae e kedves, hogy mennyi a fizetlse, he?

dupla vé 2010.10.26. 00:30:19

@Peltak: "Elég fura lenne csak úgy az utcáról beesni."

én úgy tudom, hogy az utca emberének életét meghatározó / befolyásoló intézményről beszélünk, ahol meg van adva egy központi szám, ha az utca emberének baja van, akkor legyen mit hívni.
namármost minden valamit magára adó nagy szervezetnél, - legyen az száz vagy akár több ezer fős, mint pl egy minisztérium is, - ahol munkavégzés zajlik, több osztályra, csoportra, bármire van bontva, mind mind különböző feladattal ellátva, ott általában van egy belső informatikai hálózat, ahol mindenféle csoport/osztály tevékenységi körök leírásai, telefonkönyvek, hírek,információk a céggel kapcsolatban, meg még sok egyéb dolog megtalálható. ha manyinak nem egy a4 exceltábla félig kitöltve, (egyik oszlopban néhány név, a másikban meg a hozzájuk tartozó négyjegyű mellék) lett volna az asztalán, hanem egy qrva monitor, akkor bizonyára tudott volna megfelelő embert kapcsolni.
pedig úgy tudom a minisztériumok igen profi - értsd qrva drága de sz@rt sem tudó- informatikai rendszereket vásároltak, fejlesztettek satöbbi.
nem a manyi hibája, meg nem is csak az orbáné vagy a gyurcsányé, hanem a józan észtől elrugaszkodott rendszeré amit üzemeltetünk, meg azoké akiket az előbb említettek kiválasztanak egy egy feladat ellátására, akik vagy szándékosan, vagy a hozzá nem értésük miatt, de végül ellehetetlenítenek minket az élet minden területén.

egy megoldás van, rendszert kell váltani az eddigi vezető réteg kizárásával, és mindent a nulláról újraépíteni. Így jobban belegondolva lehet hogy ott volt manyi előtt a monitor, csak mivel élni sincs kedve, nemhogy segíteni másoknak, inkább bámulta a képernyővédőt, vagy lapozgatta a jól megérdemelt bulvársajtóját...

thx1138 2010.10.26. 08:13:21

Megdöbbent, hogy a kommunikációs osztályon sem tudtak mit mondani. Sztem egy minisztériumban két helyre érdemes telefonálni: az egyik az ügyfélszolgálat, a másik meg a komm. osztály. Ha ezen a két helyen nem tudnak legalább nagyjából eligazítani, akkor az már tényleg a totál kétségbeesés és szánalom.
Egyébként a telefonközpontosoknak is tudni kéne, hiszen bameg ezért vannak ott.
Ráadásul a KSZF intranetes rendszere minden minisztériumi dolgozónak elérhető, ahol BÁRMELYIK minisztériumi munkatársra név, beosztás, osztály, iroda és munkakör szerint rá lehet keresni. Szóval itt annyi történt, hogy kva lusta (vagy simán ostoba) emberek vették a hívásodat. Ami nem csak hogy szánalmas, de felháborító is.

KözIga 2010.10.26. 08:56:55

Az érem másik oldala:
A minisztériumoknál nincs olyan, hogy rendezvényszervező :O, talán ezért álltak értetlenül a dolog előtt. Van protokoll, kabinet, sajtó stb. de mivel hétköznapi értelemben vett btl/atl kommunikációt igénylő tamponreklám nincs, ezért ehhez szükséges rendezvényszervező sincs. Persze vannak rendezvények, és akkor itt jön a közbeszerzési eljárásrend, de ez más dió.
A próba betelefonálgatós játék remek, sok hasonló kretén akad a vonal végén, akiknek jó szórakozást, és nagy telefonszámlákat kívánok.
- Óooo kedvesem tudná kapcsolni nekem azt a szép hangú hölgyet akivel az előző héten beszéltem?
- Hát persze, melyiket a 456-ból csókolom?

macska69 2010.10.26. 09:02:47

Dolgoztam sok-sok évig én is ilyen helyen. Sok telefon futott be és sok olyat kérdeztek, amire nem tudtam a választ. ÁM! Volt nekem egy főnököm, aki azt mondta: egyetlen munkatársa sem mondhatja soha, senkinek azt, hogy "nem tudom"! Aki ezt mondja, nem való a vezérkarba. Csak azt mondhatja -mert ugye mindent azért nem tudhat senki sem- hogy "kérem adja meg a telefonszámát és amint tudom a biztos választ, visszahívom." És visszahívtuk! Kőkeményen betartottuk a szavunkat, mert nem volt mindegy, mit gondolnak rólunk. Na csak azért, hogy ilyen is akad azért..., de nem jellemző. Sajnos. Úgy látszik, ennek a minisztériumnak tökmindegy, milyen vélemény alakul ki róluk, csak az a lényeg, hogy mindenki lerázza a telefonálót, a tisztelt állampolgárt, bárkit az "utcáról".

gergo1000 2010.10.26. 11:22:11

@weekthor:
Imádom, mikor valaki azt írja, hogy nem szeretné elárulni, hogy melyik intézményről van szó, utána pedig a posztban szépen beazonosítja.
Ha nem tévedek, akkor ez a Honvédelmi Minisztérium volt.
Másik, hogy egy átlag ember nem szeretne rendezvényszervezővel beszélni egy minisztériumban, ebből következően valószinűleg a poszt írója se magánemberként kereste őket. Egy jó rendezvényszervezőt, pedig az különbözteti meg a többitől, hogy sok sok kapcsolata van, vagy ha nincs, akkor nagyon könnyen megtalálja a megfelelő embert. Ergó ezért kapja a fizetését. Lehet többet kellett volna tenni annál, minthogy felhívja a központi telefonszámot.

gergo1000 2010.10.26. 11:23:48

@gergo1000:
Most látom, hogy te vagy a poszt írója, ugyhogy E/3 értelemszerúen módosítandó E/2-re
süti beállítások módosítása