A Budapest KáVé

A Budapest Kávéhoz nem kell semmi különleges. Legyen benne egy-két olyan dolog, amely sokat sejtető, kifejező, kicsit édes, kicsit keserű. Legyen olyan mint az élet. Ennek mintájára született egy mindenbe belekapó blog. Azzal foglalkozunk, ami velünk szembe jön, legyen az étterem, koncert, film, párkapcsolati probléma, romlott paradicsom, jó könyv, rossz parfüm, hangverseny, szex, szerelem, étel, ital és az élet nagy kérdései. A két főszereplő nem más mint két szerző - egy leány és egy ifjú, illetve egy ifjú és egy leány (tetszés szerint) -, akik fiatal értelmiségi párt játszanak a fővárosban. Egyikük jogász, másikuk újságíró. Világot váltanak, keseregnek, szerelmesek, bosszúsak, vidámak, vágyakoznak és elégedettek. És nagyon szeretik megélni az életet.

Ha te is így vagy ezzel és láttál valami érdekeset, oszd meg velünk és a többiekkel:

budapestkv (kukac) gmail (pont) com

Lájkolj bennünket Fészbúkon!

Ezt csipegjük twitteren

Kávé mellé ezt olvassuk mostanság

Éppen pörkölődött kávészemek

Csipegess a kávészemek közül!

2010 (1) 50 (1) 56 osok tere (1) 60as évek (2) 70es évek (1) a38 (1) a38 hajó (1) abortusz (1) afrika (1) áfsz (1) ajándék (1) ájk (2) ákos (2) aláírásgyűjtés (1) alföldi róbert (3) alfred molina (1) alkormánybíróság (1) alkotmánybíróság (1) állami foglalkoztatási szolgálat (1) államvizsga (1) állás (3) állásinterjú (3) álláskeresés (4) amnesty international (1) andrássy (1) andreas dresen (1) anglia (1) anyaság (2) an education (1) apa (1) aréna plaza (1) autósiskola (1) autóvezetés (1) avantgárd (1) a nyilatkozat (1) a park (2) baba (2) balázs béla stúdió (1) bank (1) bbs (1) békéscsaba (1) bélgáz (1) belváros (2) belvárosi fesztivál (1) beszámoló (1) beteg (1) billy idol (1) biorobot (1) bkv (1) bkv bérlet (1) bkv jegy (1) blaha lujza tér (2) bliccelés (1) blog.hu (1) blues (1) bogi (1) boglárka (1) bölcsi (1) boldogság (1) boldog békeidők (1) bolt (1) botho strauss (2) briós kávézó (1) búcsú (1) budapest (19) budapest kávé (1) büntetés (1) bürokrácia (2) café frei (1) cafe jubilee (1) capuccino (1) carey mulligan (1) cervantes (1) cézanne (1) charlotte cukrászda (1) cigányok (1) cirkó gejzír mozi (1) corvintető (1) család (1) családon belüli erőszak (2) csányi sándor (1) csernus imre (2) csészényi kávézó (1) csokoládé (1) cukrászda (1) deák bill gyula (2) diktatúra (1) don quijote de la mancha (1) dreher (1) droid (1) dulcinea (1) dunai tamás (1) egyenjogúság (1) egyetem (1) egy lányról (1) ekf (2) életmód (1) életműkiállítás (1) ellenőr (1) előzés (1) elszabadulás (1) elte (1) elte btk (1) emésztés (1) emlékmű (1) erdély (1) erdélyi tímea (1) értelmiség (1) erzsébet tér (2) étkezés (1) étterem (2) ewan mcgregor (1) expresszionizmus (1) ezotéria (1) facebook (1) fagyhalál (1) fart (1) fejős éva (1) feldmár andrás (1) felkészítő tanfolyam (1) felszolgálás (1) feminizmus (1) festék (1) fesztivál (4) fidesz (4) film (6) fing (1) fizetés (1) fogyasztó (1) fogyasztói társadalom (1) főkert (1) forradalom (1) forralt bor (1) forró csokoládé (1) fotó (1) főváros (1) frei tamás (1) fröccs (1) függetlenség napja (1) gasztronómia (1) gazdaság (1) géniusz az alkimista (1) george clooney (1) gödör klub (1) gonosz (1) grecsó krisztián (1) guinness (1) gyász (1) gyászjelentés (1) gyed (1) gyerek (3) gyerekpóráz (1) gyerekvállalás (1) gyermek (1) gyes (1) halál (1) halász pálma (1) havazás (1) házasság (1) házikolbász (1) hellókarácsony (2) hiba (1) hit (1) hitel (1) (1) hóesés (1) hülye (1) hülyeség (1) huszárik zoltán (1) ic (1) ice t (1) impresszionizmus (1) intercity (1) interjú (6) irodai (1) iwiw (1) janklovics péter (1) jazz (2) jeff bridges (1) jobbik (1) jog (1) jogász (3) jogosítvány (1) kádár jános (1) kampány (1) kamra (1) karácsony (2) karácsonyi vásár (1) katona józsef színház (2) kávéház (4) kávézó (4) kecskebűvölők (1) kenyérlángos (1) kertész erzsébet (1) kevin spacey (1) kézműves magyar ízek vására (1) kiállítás (1) kicsi ország (1) kilencedik mennyország (1) kiscsillag (1) kispál és a borz (1) kispolgár (1) kiss tibi (1) kóbor jános (1) kolléganő (1) kollégium (1) koncert (2) könyv (2) kormány (3) kortárs irodalom (1) körút (1) kossuth rádió (1) kovács kati (1) kovásznai györgy (1) kritika (17) kukorelly endre (1) kultúra (1) lajkolom (1) lájkolom (1) lakat (1) lamborghini kávé (1) lángos (1) lászló zsolt (3) latte (1) lekvár (1) lélekgyógyászat (1) lélektárs (1) lelki wellness (1) lex sláger (1) lipótváros (1) liszt ferenc (1) liszt remix (1) live aid (1) lovasi andrás (1) ludwig múzeum (2) lukács laci (1) lumú (1) lux elvira (1) madártej (1) madöfakö (1) magánnyogdíjpénztár (1) magánnyugdíj (1) magánnyugdíjpénztár (1) magashegyi underground (2) magyar film (1) magyar nemzeti galéria (1) magyar rádió (1) magyar retró (1) magyar televízió (1) málta (1) mama (1) manyup (1) marketing (1) máv (2) méz (1) mezítlábas fellebbezés (1) millenáris (1) minisztérium (1) mousse (1) mozi (3) mozifilm (1) mr (1) mtv (1) műanyag motor (1) műcsarnok (1) működési engedély (1) munkanélküliség (1) munkaügyi központ (1) musical (1) művészettörténet (2) művészlélek (1) művész kávéház (1) nádas péter (1) nagy mari (1) nane (1) nemes andrás (1) nemzeti együttműködés nyilatkozata (1) nemzeti együttműködés rendszere (1) nemzeti hírközlési hatóság (1) nemzeti színház (3) nem tudhatom (1) neofm (1) népi kezdeményezés (1) nevelés (2) névváltoztatás (1) new wave (1) new york i love you (1) nick hornby (1) (1) nők lapja (1) nők lapja cafe (1) nőnap (1) nouvelle vague (1) novák előd (1) nyál (1) nyár (1) nyilatkozat (1) nyitva tartás (1) nyugati tér (1) nyugdíj (1) oktatás (1) oktató (1) omega (1) önkormányzat (1) onyf (1) orbán viktor (2) orosz dénes (1) orrspray (1) országgyűlési választások (1) ötödik kerület (1) padlógáz (1) pálfalusi zsolt (1) panel (1) pápa város (1) párizs (1) párkapcsolat (3) parkolás (1) pasi (1) pécs (2) pécsi tudományegyetem (1) performansz (1) peter sarsgaard (1) petijegy (1) petőfi rádió (1) pluto zenekar (1) poligamy (1) pörzse sándor (1) postpunk (1) pótdíj (1) pótjegy (1) pötty (1) pöttyek (1) pozsonyi út (1) premier (1) prodigy (2) pszichológia (2) pte (1) puhapöcs (1) puncs (1) quimby (1) rábai balázs (1) rácz zsuzsa (1) radnóti miklós (1) radó denise (1) red bull (1) regény (1) reggeli (1) reklám (1) rendszerváltás (1) retró (2) retro (1) retrospektív (1) rockwell klub (1) rocky (1) rogán antal (1) rózsaszín sajt (2) sanzon (1) schell judit (1) schiling árpád (1) sláger rádió (1) soma (2) soma mamagésa (2) soproni reklám (1) soproni sör (1) sör (1) stabilitás pénztárszövetség (1) stohl andrás (2) street art (1) sütemény (1) süveges gergő (1) szabadegyetem (1) szakvizsga (1) szalai annamária (1) szellentés (1) szerelem (3) szerelmesek fája (2) szeretlek new york (1) szex (1) szexuálpszichológia (1) sziget (1) sziget fesztivál (2) színdarab (1) színház (5) szirénének (1) szobor (1) szolgálati közlemény (1) szolnok (1) szolnoki szigligeti színház (1) szonya professzor (1) szülés (2) születés (1) szülők (2) tankcsapda (2) tanulás (1) tanulóvezető (1) táplálkozás (1) tarr béla (1) táskarádió eszpresszó (1) teáor (1) tél (2) tenki réka (1) terápia (1) teréz körút (1) terhesség (1) tersánszky józsi jenő (1) the qualitons (1) the rocket science (1) tilos rádió (1) tompos kátya (1) tordas (1) tóth barnabás (2) turkáló (1) twitter (1) ügyintézés (1) ügyvéd (2) ügyvédi iroda (1) ügyvédjelölt (1) újszülött (1) underground (1) uránia (2) út (1) uzsonna (1) választási műsor (1) választások (1) válság (4) vandálok (1) vásárlás (1) vass virág (1) vasút (1) villamos (1) vizsga (1) voks10 (1) volt (5) volt fesztivál (4) vörösmarty tér (1) wahorn andrás (1) zene (1) zsámbéki gábor (1) софья васильевна ковалевская (1) Címkefelhő

Pellengér aláírásgyűjtésért - FRISSÍTVE

2010.07.27. 16:30 mezítlábasfellebbezés

Ma közvetlenül, és a saját bőrömön tapasztaltam, hogy a középkorban élünk. Férfi főnökkel és férfi vezérigazgatóval a nyakán nehogy bármely nőtársam is agitálni kezdjen a jelenleg is a családon belüli erőszak kriminalizálásáért folyó aláírásgyűjtési akcióban. Tapasztalatokat várok a kommentekben.

Történt az, hogy a péntek délutáni lógásban úgy gonodoltam, megeresztek egy emilt a közös postafiókba. Ez a következőképpen szólt:

From: mezítlábasfellebbezés
Sent: Friday, July 23, 2010 2:23 PM
To: mindenki
Subject: aláírásgyűjtés a családon belüli erőszak kriminalizálásáért

Sziasztok!

Csatlakoztam a következő cikkben részletezett civil kezdeményezéshez, amely aláírásokat gyűjt azért, hogy a családon belüli erőszak Btk. tényállássá emelkedjen. Amennyiben sikerül 50ezer aláírást összegyűjteni augusztus 5-ig, úgy az Ogy.-nek tárgyalnia kell az indítványt.

Kérlek titeket, hogy támogassatok aláírásotokkal. Nálam, ............ vannak az ívek. 4jegyű személyi azonosító is kell hozzá, ami a lakcímkártyán van.

A cikk.

aláírás: mezítlábasfellebbezés

 

Erre pár percen belül a közvetlen felettesemtől meg is érkezett a válasz:

 -----Original Message-----
From:     főnök
Sent:    Friday, July 23, 2010 2:25 PM
To:    mezítlábasfellebbezés
Subject:    RE: aláírásgyűjtés a családon belüli erőszak kriminalizálásáért

Ilyet soha többé!!!
Hívd vissza azonnal!

aláírás: főnök

Természetesen nem hívtam vissza. Ha a vezérigazgató puszipajtásának egyébként szar és legkevésbé sem költséghatékony termékeit lehet reklámozni a közös postafiókban, akkor egy kis társadalmi érzékenységet célzó valós problémát miért is nem? (költői kérdés, mert tudom, miért nem)

Mindezek után a főnök felhívott és kiosztott a telefonba, hogy én milyen vagyok, meg ezt tiltja a szabályzat. De rosszba kötött bele, mert rákérdeztem, hogy mégis milyen szabályzat és hol tiltja, ugyanis nincs semmilyen belső szabályzat. Erre egyéni utasításra változtatta, és miután a munkatársam is integetett, hogy jobb a békesség és már úgyis mindenki elolvasta, negyed óra-20 perccel a küldés után végül visszahívtam a levelet. És tényleg mindenki elolvasta már :)

Aztán nagy kuss volt. Az aláírások pedig gyűltek és gyűltek, gyűlnek most is. Hétfőn semmi témábavágó nem történt, végeztem a dolgom. Ma pedig a vezér titkárnője áthívott magához és egy feladatot osztott ki rám. Ezt személyesen a vezér kérte tőle. A feladat lényege azt volt, hogy van kábé 140 ingatlanunk szerte az országban, amelyek össze-vissza számozva vannak. Ezeket kellett emelkedő sorrendbe raknom.

Kérdeztem, hogy biztos, hogy elég képzett vagyok ehhez a feladathoz a jogász diplomámmal és három év tapasztalatommal? De a titkárnő csak erősködött, hogy a vezér ezt nekem személyesen osztotta ki.

Oké, mentem a fent is feladóként szereplő főnökhöz, hogy ez mégis mi már. Ő magyarázta el végül, hogy ezt azért kaptam, mert magánügyekre használom a közös postafiókot.

Tehát a családon belüli erőszak a férfi vezetőim körében még mindig magánügy... Plusz kaptam egy kiselőadást a gondolkodásmódomról, ami ha nem változik, akkor nem fogok érvényesülni, szóval "föl kellene nőnöm".

Ha a felnövés az, hogy a cselekvést másra hagyom, ha félnem kell attól, hogy a gondolataim, a hitvallásom (nem egyházi, nem hiszek az egyházakban...), valamint ezek közlése és az, hogy társadalmi érzékenységem olykor engem is tettekre, segítésre sarkall... Akkor köszönöm, nem kérek belőle.

A feladatot elvégeztem kábé 15 perc alatt, és mosollyal az arcomon adtam vissza a titkárnőnek egy kérdéssel kísérve:
-Te nem írod alá?

Nem írta.

Ami a frissítés részét illeti a dolognak:

Miután a fentiek megtörténtek, amit azért a humánerőforrás megajándékozott még egy kétoldalas írásbeli figyelmeztetéssel is (cégszerűen aláírva, hangosan felolvasva...), hétfőn, azaz tegnap felmondtam.

Megtaláltam azt a helyet, ahol olyan emberre van szükség, mint én. Hogy ennek a dolgonak mi az üzenete?

Pl. az, hogy nincs még minden elveszve. Hogy van még remény arra, hogy az ember adott esetben valóban megtalálja a hivatását. Ahol nem számít, hogy honnan jött (melyik egyetemről szerezte a diplomáját - khmm, ugye...), csak az, amit nyújtani tud.

Jelen helyzetemben utólag igazoltnak látom minden (gyerekes? - talán) kirohanásomat és rendszerellenességemet, mert e nélkül nem jutottam volna el erre a pontra és arra a helyre, ahol jövő héttől dolgozom. Hogy kinek van igaza, nekem-e vagy a multinak... Talán már nem is fontos.

17 komment

Címkék: családon belüli erőszak aláírásgyűjtés népi kezdeményezés halász pálma

A bejegyzés trackback címe:

https://budapestkave.blog.hu/api/trackback/id/tr332180247

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.07.27. 18:09:22

Az a baj, hogy ostoba vagy, aza baj.

mezítlábasfellebbezés 2010.07.27. 18:14:41

@El Topo (Sgt. Elias): merthogy? szerinted miért? télleg érdekelne...

El Topo (Sgt. Elias) 2010.07.27. 18:26:52

@mezítlábasfellebbezés:

Több okból.
1) A céges levelezőrendszer a cég tulajdona. A főnököd, aki a munkáltatói jogot gyakorolja, simán utasíthat, hogy így használd, vagy úgy, vagy esetleg sehogy.
2) A családon belüli erőszakot külön tényállásáá minősíteni teljesen felesleges. A jogrendszer jelenlegi apparátusa teljességgel lehetővé teszi az erőszak minden formájának szankcionálását, beleértve a családon belülit is. Az, hogy ez a gyakorlatban nem valósul meg, nem a törvények, hanem alkalmazóik hibája.
3) Személy szerint hányok a csicska, aláírásgyűjtögető aktivistáktól, akik bármire képesek aláírást gyüjtögetni a bébifókáktól kezdve az atomenergián keresztül a háziállatok jogaiért anélkül, hogy halvány fogalmuk lenne az adott témáról.

mezítlábasfellebbezés 2010.07.27. 22:47:52

@El Topo (Sgt. Elias): örülök, hogy kifejtetted végül, és nem csak vagdalkoztál.
1. ez munkáltatói szempontból teljesen jogos, éppcsak az "fura", hogy ha én nem levelezhetek ily módon, akkor a talpnyalói miért (nyilván a talpnyalásért). Igen, az egyenlő elbánást hiányolom.
2. Erről tudnék vitát nyitni több oldalnyi kommentben, de elfogadom a véleményed, azonban másként gondolkodom: szerintem ugyanis ez abból állna, hogy az egyrendbeni könnyű/súlyos testi sértés és más élet és testi épség elleni bűncselekmény olyan minősített esete lenne, ha azt közeli hozzátartozó sérelmére követik el, hogy azért pl. kapásból őrizet, előzetes, végül kizárólag letöltendő szabadságvesztés járjon. De nem vagyok szakértő, csak tippelek.
3. Sajnálom, hogy így gondolod, ugyanakkor én nem vagyok az a fajta aktivista (sőt, még aktivista sem, annak szigorú értelmezése szerint), aki válogatás nélkül gyűjtene agyvelőt a legyeknek és bambuszt a pandáknak. Emellé odaálltam, mert hiszem, hogy jó.
Összességében egyébként úgy gondolom, hogy a szemellenző és a prüdéria jelenti a legnagyobb veszélyt konkrétan erre a kérdéskörre.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.07.28. 13:23:29

@mezítlábasfellebbezés:
1) Nekem is van saját levelezőrendszerem. Nagyon csúnyán néznék, ha valaki számon kérné rajtam, hogy kinek mire engedem használni, mivel az én tulajdonom. Azt csinálok vele, amit akarok.
2) Kiskorúak ellen elkövetett erőszakot súlyosaban szankcionálja a jelenlegi törvény is, mindegy, hogy rokon, vagy nem rokon. A házastárs elleni erőszakot pedig miért kéne súlyosabban elbírálni, mint egy vadidegen ellenit? Tényleg nem értem!

mezítlábasfellebbezés 2010.07.28. 13:50:39

Az 1)-es legfeljebb azért okozhat problémát nálad, mert különbözően gondolkodunk. Egy emil elküldése cégszinten semmilyen pluszköltséggel nem jár, azt az öt percet pedig, amit az írója a munkaidejéből szán erre, rászánja kávézásra is, tegyük fel, kihagy egy kávét, vagy nem gyújt rá egyszer. Én egyiket sem művelem, viszont múlt héten sok túlórám volt. Tehát költségként nem jelentkezik sehol. Mi más érdek vezérelhet még egy vállalatvezetőt? Az, hogy tulajdonosi szemléletű, emberileg és gazdaságilag is hátrányos. Az így irányított vállalat tuti bukó, mert az érzelemből hozott döntések nem szoktak hosszú távon profitot hozni. Az én munkaadóm pl. ilyen, és megyünk is le a lejtőn rendesen. A kettő között van összefüggés.
Lehet, hogy a te beosztottjaid is küldenek egymásnak vicces képeket, videókat, pps-t... csak téged kihagynak belőle.

2) Ha valaki megházasodott, akkor elvileg olyan emberrel él együtt, akihez erősen kötődik. Ha ez már nem áll fenn, el lehet válni (sok nőnek pl. nem hagyják a férjeik. Gondolj bele, milyen lehet egy erőszakos férfi reakciója akkor, ha értesül róla, hogy az asszony válókeresetet adott be... mert egy dolog a tárgyalóterem és egy másik a négy fal között... utána...). A házastárs sokkal kiszolgáltatottabb az erőszaknak, mint egy idegen ember. Mert "kéznél van".

El Topo (Sgt. Elias) 2010.07.28. 22:02:47

Nálam ez úgy van megoldva, hogy egy ügyes kis program segítségével mindenkinek a képernyőjére bármikor ránézhetek, illetve bárkinek a céges levelezését láthatom. Amikor belép a céghez valaki, aláírja a szabályokat, amiket kitaláltam. Most azért ezt ne úgy képzeld el, hogy kirúgok bárkit, aki ebédidőben ránéz a magánlevelezésére, de amikor munka van, akkor azt kell csinálni. Ha valaki meló helyett szórakozik, első alkalommal levonok a fizetéséből, mégpedig fájdalmasan. Nem azért, mert gonosz vagyok, hanem azért, mert ha csak szólok, akkor nem jegyyzik meg. Másodszorra sajnos elbúcsúzok a kollégától.
Amit te írsz, az gazdasági kérdés elsősorban. Ha lenne hova menni annak, aki válni kíván, kevesebb erőszak lenne. Ennek megoldását tudom támogatni.

mezítlábasfellebbezés 2010.07.29. 09:37:22

@El Topo (Sgt. Elias): nos, nem lennék a beosztottad :S

A gazdasági kérdéssel egyetértek, de szerintem ez nem kizárólagos, bár fontos elem. Sokat jelent még a személyiség is, mert egy gyenge jellemű ember nem biztos, hogy el tud (vagy akar) szabadulni. A népi kezdeményezés ha eléri célját, az erőszakos felet "kivonják a forgalomból" legalább, ami által nyugta lesz egy ideig az áldozatnak arra, hogy elszabaduljon és a gazdasági feltételeket megteremthesse (erre egyébként vannak segítő szervezetek, pl a NANE, vagy az anyaotthonok)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.07.29. 13:05:18

@mezítlábasfellebbezés:

Személyiségget sajnos a törvény sem tud adni annak, akinek nincs. Gyenge jellemű ember maradjon csak amellett, aki toszogatja! Ahogy a nagyanyám mondta annak idején: ki milyet szakít, olyat szagol.
Mondom ezt úgy, hogy még sosem ütöttem meg nőt, legfeljebb viccből. Mindazonáltal nem gondolom, hanem tudom, hogy létezik az a nő, aki meg tudná oldani, hogy elverjem.

Sokan vannak akik nem lennének a beosztottaim, de vannak, akik meg igen. Én sem azért járok dolgozni, mert szórakoztat a munka, hanem pénzért.

Auver Doser 2010.07.29. 22:54:20

A baj a dologgal nem az, hogy aláírást gyűjtesz egy szerinted jó cél érdekében. Ott a hiba, hogy a munkaeszközöket a munkahely/cég érdekében használhatod csak. Ez vonatkozhat mindenre, az utolsó betű leütésig, vagy lehet „jófej” a cég és hagy netezni, telefonálni, nem nézeget a magánleveleidbe, hagy kávézni, stb. csak tedd le az asztalra, amit várnak tőled, s fizet érte.
Ha neked megengednék, hogy a napi munkádtól eltérő ügyben leveleket küldözz MINDENKINEK (ha jól értem benne hagytad még a vezérgurut is, lehet, direkt, de akkor tényleg jó nagy süsü vagy. vagy baromi lusta.), előfordulhatna, hogy egy másik dolgozó mondjuk az autóját, stb. hirdeti meg ilyen formán. Egy nagyobb cégnél a dolgozók munkaidejét és a memóriát is gyorsan kitöltené a sok hirdetés/közlemény olvasgatása, irogatása, tárolása…
Ennél még a faliújság is jobb lett volna – ha van.
A másik. Ronda csúsztatás, hogy tehát „a férfi vezetőknek ez még mindig magánügy” kifejezetten idegesít. (Feminista felhang, minek? Többet ártott a feminizmus a nőknek, mint amennyit használt. Olyan nők hangoztatnak feminista szlogeneket, akik nem tudnak élni a női mivoltukkal, vagy akikkel 1-2-6-15) hapsi jól elbánt. Utóbbiak tán tehetnek is arról, hogy így jártak …mert az olyanra buknak… Még esetleg olyanok, akiknek a nők tetszenek és a férfiakban konkurenst látnak…) Ugyanis női főnök – típusa válogatja – kb. ugyanígy tett volna… Legalábbis ugyanígy kellene tennie. Nem engedni. És hát a családon belüli erőszaknak sem csak a nők és gyerekek lehetnek áldozatai. Tán vicces is – max. kimondva -, de vannak férjverő nők, meg a férjüket, gyereküket idegileg kikészítő nők is… A lelki terror is egyfajta erőszak, ezt hogyan kéne törvényileg szabályozni szerinted?
Na mindegy is, szerintem is gyerekes vagy. Sajnálom, hogy ezt kell írnom. Rég olvastam a blogot, általában élveztem, ez viszont fájt. A büntetésed nem túl frappáns, de méltányos, szóval mázlid van. A reakciódból viszont az derül ki, hogy a diplomától meg a 3 év tapasztalattól csak tanultabb és tapasztaltabb lettél, okosabb nem… A felnövés nem az, hogy a cselekvést másra hagyod, hanem az, hogy mielőtt cselekszel, gondolkodsz, mérlegelsz. Nem akkor, amikor megcsókolsz valakit, hanem akkor, amikor nagyonis tudatosságra lenne szükség a célod eléréséhez.
Bocs.

mezítlábasfellebbezés 2010.07.30. 12:27:58

@Auver Doser: nem kell bocsánatot kérned, tök jó, hogy elmondtad a véleményed te is. Ahogy fentebb is kifejtettem, ebben hiszek, így gondolom és ez nem változik. Ha pedig a főnökség (egyébként megpróbáltam kiszűrni a vezetőket, sőt, a háer engedélyét is elkértem volna, de ők péntek délután már nem dolgoznak, a címlista módosításához meg nem volt jogosultságom. ha tehetem, dehogy hagytam volna benne őket!!!) ezt máshogy látja, akkor lássa így _mindenkivel_, ne csak velem. Mert persze, munkaeszköz, munkaidő, El Topo (Sgt. Elias)-nak is írtam, ezeket tök aláírom, hogy szar megoldás volt.

Lehet, hogy amiért folyik ez az "akció", az is marhaság. Mert minden maradjon a régiben, ugye?@El Topo (Sgt. Elias): ha a te nagymamádat elverte nagypapád, akkor így járt? (Csak hogy a nagyis bölcsességedre reagáljak.) Sőt, aki nem tud elválni, mert nincs hova mennie, az is haljon meg, mert fölösleges a társadalomba eggyel több gyenge ember. Férfi, vagy nő, tökmindegy.
A törvénymódosítás nem segít minden egyes erőszakfajtára. Mert nem foghatja senki felnőtt emberek kezét. Persze, vannak olyanok, akik nem értenek egyet vele. Amit meg írtam, nem csúsztatás. A főnököm szájából elhangzott. Ki is kerekedett a szemem :)

Az egyet nem értés szuverén jog. Mint ahogyan az is, hogy én szeretek széllel szemben pisilni, és remélem, hogy amellett, hogy hugyos lesz a lábam, mint fent, valamit el is érek vele. Ettől még nem leszek feminista, sem olyan, aki a női mivoltával nem tud kibékülni, sem olyan, akivel elbántak.
Egyébként kicsit több, mint száz éve ha nem lettek volna a feministák, a nők ma nem szavazhatnának, nem tanulhatnának. Akkor őket sok esetben kiáltották ki "tisztességtelen asszonynak", illetve voltak, akik nem tudtak, csak férjezettként érvényesülni (ehhez ajánlom egyik nagyon korai bejegyzésem Szonya Kovalevszkaja professzorAsszonyról...). Mára már finomodtak az eszközök. Ennek egyike, a fizikai erőszak ellen szeretnék fellépni.

mezítlábasfellebbezés 2010.07.30. 12:49:04

@Auver Doser: jaj, azt még meg szerettem volna jegyezni, hogy a tudatosság épp elsajátítás alatt áll. Például - csak ez így konkrétan nem látszik, de attól még létezik - akinek számomra nem tetsző véleménye van, azt ma már nem küldöm el a picsába, mint mondjuk 3 éve. Hanem megkérdezem, mit és hogyan gondol, meghallgatom és igyekszem diplomatikusan válaszolni rá, nem megsértődni. Aztán, ki tudja? Akár még meg is gondolhatom magam, amit emellett már be is tudok ismerni. De mivel az ember egész életében tanul, ha figyel, így nyilván nekem is van még mit elsajátítanom... :)

weekthor · http://budapestkave.blog.hu 2010.07.30. 13:10:16

@Auver Doser: Az szerintem is igaz, hogy csínján kell bánni a körlevelek küldözgetésével, mert egyfelől: sosem lehet tudni, hogy ki mennyire örül neki, másfelől pedig a munkahelyi címlista valóban munkahelyi célokat szolgál. Ugyanakkor úgy vélem, hogy az említett 'főnök' ennél lehetne egy picit körültekintőbb, vagyis mindig az adott körülménynek legmegfelelőbb reakció várható el tőle. Jelen esetben nem feltétlenül büntetéssel lett volna ildomos reagálnia, hanem tekintetbe véve azt, hogy egy közeli, átfogó társadalmi problémáról, jelenségről van szó, amely ráadásul kollégái nagy részét is igen érzékenyen, sőt közvetlenül érinti, esetleg az elbeszélgetést választja. Ennek keretében aztán valóban emlékeztethet arra, hogy mi célt szolgál a levelezés, s ez alól semmilyen téma sem kivétel, ugyanakkor véleményem szerint a munkatárs partnerként való kezelése, a probléma megoldása, együttes feloldása célravezetőbb lett volna, mint a kétségkívül egyszerűbb, ám egyúttal kontraproduktív büntetés.

Belátom: egy főnök, pláne egy nagyvállalatnál, olyan mértékben leterhelt, hogy sokszor sajnos képtelen morális mérlegelésre, így a leggyorsabb és legegyszerűbb megoldáshoz nyúl automatikusan. Ez azonban - ahogy már említettem - hosszú távon visszaüthet.

A másik pedig. Komoly butaságnak tartom azt az elvet, amely szerint 'aki hülye, haljon meg'. Nem lehet mindenkin segíteni, ez így van. Konkrét példánkban azonban úgy vélem, hogy a problémával kapcsolatban keltett minél nagyobb társadalmi visszhang segíthet rámutatni arra, hogy igen is lehet másként, igen is van egy jobb élet. Sokan sajnos, akik a családon belüli erőszak áldozatai, el sem bírják képzelni, hogy van élet az erőszakon túl, s hogy ez némely esetben csupán karnyújtásnyi távolságra van. Ám még ehhez a kis lépéshez is irdatlan erőfeszítésre lehet szükség, amely nem biztos, hogy éppen ezért egyedül kivitelezhető. Így hallatlan segítség lehet a tudat, hogy 'nem vagyok egyedül' és hallatlan segítség lehet az, hogy egyre hangosabb azok hangja, akik egymás elfogadását, megbecsülését, tiszteletét szeretnék kivívni. Mégpedig erőszak nélkül.

Nem biztos, hogy pusztán ennyi mindenkin segít. De, ha csak keveseknek is jobb élete lehet, ha csak kevesek is úgy ébredhetnek fel egy napon, hogy nem kell félelemben élniük, akkor az már bőven megéri.

Mert azért is vagyunk emberek, hogy egymáson segítsünk. Még ha csak egy kicsit is...

Környékbeli Jampec 2010.07.30. 13:37:48

nem tudom komolyan venni az aláírásgyűjtéseket. a mammut 2-ben is volt aláírásgyűjtés, hogy állítsák vissza a mozgólépcsők mozgásirányát a -1. szinten a gyógyszertárnál. aláírtam. de nem tudom komolyanvenni az aláírásgyűjtéseket, és az arra történő agitálást sem. ha valaki úgy gondolja, nyugodtan terjessze a munkatársak között a dolgot, de - legyen szó bármilyen témáról is - egy ilyen akció szerintem nem egy munkahelyi közösség "nyilvánossága" elé való. ha ezt lehet, akkor legközelebb a kerületi sörfesztivál szépe választás internetes szavazóoldalát is körbeküldheti bárki, hogy léci szavazzanak rá, mert neki az ugyanúgy fontos, mint a mellette ülőnek a családon belüli erőszak, és akkor nincs menekvés.. tehát vagy egyértelműen korlátozni kell ezeket, vagy nagyobb cég esetében esetleg néhány tematikus belső levlistát kell üzemeltetni.
magáról a családon belüli erőszakról ebben az összefüggésben nincs véleményen.

weekthor · http://budapestkave.blog.hu 2010.07.30. 13:52:22

Ja igen... és megfeledkeztem arról, hogy a társadalmi problémák felé sem viseltetünk mindannyian egyforma érzékenységgel. Valahol ez így van rendjén, nem? Aki foglalkozik vele, hát tegyen az ügy érdekében, akit meg nem foglalkoztat az úgysem fog, helyette bagatellizál, leszar vagy bármi. Nincs ezzel baj. A baj szerintem akkor lenne, ha túlzott mértékben felborulna az egyensúly és egy szem lélek sem lenne már, aki foglalkozna másokkal, illetőleg mások problémájával. Ha túlzott mértékben általánossá válna a közöny.

mocsokmacso 2010.08.16. 19:29:59

@mezítlábasfellebbezés: Miért nem az iwiw-es vagy facebook-os ismerőseidnek küldted szét?
Akár munkaidőben is, vagy este otthon, amikor egyedül vagy?
A címlistán meg tudsz változtatni, egyszerűen nem tudom elhinni, hogy azon nem lehet változtatni, vagyis azt tudom elképzelni, hogy nem tudod, hogyan kell.
Nincsen jogod adott embernek levelet írni, de mindenkinek meg van? Nagyon merész rendszer. :D
Amúgy meg furcsa, hogy jogot végeztél és ilyen véleményed van az egészről, azt meg lehet tudni, hogy hol szerezted a diplomádat?

mezítlábasfellebbezés 2010.08.17. 13:16:29

@mocsokmacso: nem vagyok iwiwen, sem facebookon (igen, léteznek még ilyen emberek:) Este otthon meg a fenti miatt nem is lett volna lehetőségem semmit küldeni. A címlistán azért nem tudtam változtatni, mert nem vagyok rendszergazda, ugyanis nálunk csak ők piszkálhatnak bele a címlistákba. Bürokrácia van. A véleményem és a végzettségem meg nem zárják ki egymást, bennem nem okoznak disszonanciát egyelőre. Nyilván, ha majd fognak, természetesen el kell gondolkodnom a "hogyan tovább"-on, de még itt nem tartok. Hogy hol szereztem a diplomámat? Egyetemen :D
süti beállítások módosítása