Karácsony felé elárasztanak minket a kellemes limonádék, amelyek vagy karácsonyi hangulatba tervezenek minket ringatni, vagy a nyári levegővibrálás romantikáját sirattatják velünk vissza. Ebben a közönségfilmek által becélzott időszakban előszeretettel kapcsolódhatunk ki ügyeletes szépfiúk és széplányok játékára. Van persze Mucsi Zoltán is - a plázák látómezején kívül eső - kamaratermekben. Mi most a poligamyra ültünk be.
Jó este volt, különösen azért, mert a korzón megálltunk hóangyalkát csinálni és szaladgálni - tehát nem a film miatt.
Tisztában vagyok a limonádé fogalmával, olyan is volt a hangulatom, gondoltam egy havazós, hideg estére tökéletes választás lehet az Uránia dísztermében. Az Urániát szeretjük, mert szép és hangulatos.
Látszott, hogy a történet kábé biztosra megy: lineárisan alakulnak a dolgok, mikor Kátya bejelentette Sanyinak, hogy terhes, én a hosszú csendben minimum egy szakítást vártam volna, mert amilyen papucsnak Sanyit felvázolták, hát nem tudom, melyik nő álma lehet az ilyen.
Aztán a lányok elkezdtek cserélődni. Az Idétlen időkig-ben Bill Murray feladata azzal, hogy minden egyes nap ugyanarra a napra ébred - az volt, hogy belássa önzését, és meglelje a szerelmet (dióhéjban). Sanyinak nem tudom, mit akartak a Lillákkal tanítani, mert ez nem derült ki. Talán azt, hogy mégiscsak a Kátya-Lilla az igazi, és tanulja meg értékelni a NŐt? Nem tudni, merthogy akárhogyan is figyeltem, tényleg nem derült ki. Illetve mélyenszántóbb alakításokkal talán kiderülhetett volna, de ez szerintem igencsak hiányzott. Erre fentebb is csak azért tippeltem, mert láttam az Idétlen időkig-et, nem is egyszer :)
Van az a fajta csavarintása is a történetnek (értsd: ismer ilyet a történelem), hogy a fiú hirtelen élete szerelmét egy óriásplakáton látja viszont, és az alapján utánaered. Neeeem, itt a garnier óriásplakát, és a két levetített - éppenazmentatévében - garnier reklám nem ezt a villanykörtét gyújtotta Sanyiban. Már az elsőnél, a plakátnál is felszisszentünk, nemhogy még a két reklám is szlogenekkel, meg mindennel... Pedig a lány, aki reklámozta igen erősen hasonlított Kátyára.
Sanyi az iwiwet is elég nyíltan használta, a tetőpont viszont a két garnier reklám között az a rész volt számomra, amikor a Sanyi által alakított forgatókönyvíró sorozatának egy darabját nézhetjük végig, melyben a légiutaskísérő kisasszony éppen a 9mm nevű energiaitalt mutatja és ajánlja fennhangon telefonon. Sanyi erre fellázad, majd a barátja, Kornél leoltja, hogy ennek benne kell lennie, mert szponzor. Kérdés: nem felejtették el véletlenül ezeket kivágni??? Mert persze, értem én az abszurd humort, de könyörgöm - filmet nézni mentem, mégha limonádét is, nem reklámokat. Bizonyos filmekben a felvázolt stílus része a reklám, mint Carrie Bradshaw Manolo Blahnik-mániája. Ebben a filmben az egyetlen jó pontot Sanyi sárga Ralph Lauren inge kapta tőlem. Egyébként inkább megabrutálciki volt a szponzor ennyire pofátlanul nyílt mutogatása...
Még egy jó pontot érdemel a Margitsziget hangulata: nagyon szép fényképezéssel tökéletesen átjött a későnyári naplemente fülledtsége. Csak az a színésznő (nem tudom, ki volt a második Lilla) ne mesélte volna közben olyan nagyon bénán azt az egyébként is érdektelen gyerekkori sztorit.
Meg kell viszont állapítsam, hogy Osvárt Andi tényleg szép. Biztos garniert használ.