A Budapest KáVé

A Budapest Kávéhoz nem kell semmi különleges. Legyen benne egy-két olyan dolog, amely sokat sejtető, kifejező, kicsit édes, kicsit keserű. Legyen olyan mint az élet. Ennek mintájára született egy mindenbe belekapó blog. Azzal foglalkozunk, ami velünk szembe jön, legyen az étterem, koncert, film, párkapcsolati probléma, romlott paradicsom, jó könyv, rossz parfüm, hangverseny, szex, szerelem, étel, ital és az élet nagy kérdései. A két főszereplő nem más mint két szerző - egy leány és egy ifjú, illetve egy ifjú és egy leány (tetszés szerint) -, akik fiatal értelmiségi párt játszanak a fővárosban. Egyikük jogász, másikuk újságíró. Világot váltanak, keseregnek, szerelmesek, bosszúsak, vidámak, vágyakoznak és elégedettek. És nagyon szeretik megélni az életet.

Ha te is így vagy ezzel és láttál valami érdekeset, oszd meg velünk és a többiekkel:

budapestkv (kukac) gmail (pont) com

Lájkolj bennünket Fészbúkon!

Ezt csipegjük twitteren

Kávé mellé ezt olvassuk mostanság

Éppen pörkölődött kávészemek

Csipegess a kávészemek közül!

2010 (1) 50 (1) 56 osok tere (1) 60as évek (2) 70es évek (1) a38 (1) a38 hajó (1) abortusz (1) afrika (1) áfsz (1) ajándék (1) ájk (2) ákos (2) aláírásgyűjtés (1) alföldi róbert (3) alfred molina (1) alkormánybíróság (1) alkotmánybíróság (1) állami foglalkoztatási szolgálat (1) államvizsga (1) állás (3) állásinterjú (3) álláskeresés (4) amnesty international (1) andrássy (1) andreas dresen (1) anglia (1) anyaság (2) an education (1) apa (1) aréna plaza (1) autósiskola (1) autóvezetés (1) avantgárd (1) a nyilatkozat (1) a park (2) baba (2) balázs béla stúdió (1) bank (1) bbs (1) békéscsaba (1) bélgáz (1) belváros (2) belvárosi fesztivál (1) beszámoló (1) beteg (1) billy idol (1) biorobot (1) bkv (1) bkv bérlet (1) bkv jegy (1) blaha lujza tér (2) bliccelés (1) blog.hu (1) blues (1) bogi (1) boglárka (1) bölcsi (1) boldogság (1) boldog békeidők (1) bolt (1) botho strauss (2) briós kávézó (1) búcsú (1) budapest (19) budapest kávé (1) büntetés (1) bürokrácia (2) café frei (1) cafe jubilee (1) capuccino (1) carey mulligan (1) cervantes (1) cézanne (1) charlotte cukrászda (1) cigányok (1) cirkó gejzír mozi (1) corvintető (1) család (1) családon belüli erőszak (2) csányi sándor (1) csernus imre (2) csészényi kávézó (1) csokoládé (1) cukrászda (1) deák bill gyula (2) diktatúra (1) don quijote de la mancha (1) dreher (1) droid (1) dulcinea (1) dunai tamás (1) egyenjogúság (1) egyetem (1) egy lányról (1) ekf (2) életmód (1) életműkiállítás (1) ellenőr (1) előzés (1) elszabadulás (1) elte (1) elte btk (1) emésztés (1) emlékmű (1) erdély (1) erdélyi tímea (1) értelmiség (1) erzsébet tér (2) étkezés (1) étterem (2) ewan mcgregor (1) expresszionizmus (1) ezotéria (1) facebook (1) fagyhalál (1) fart (1) fejős éva (1) feldmár andrás (1) felkészítő tanfolyam (1) felszolgálás (1) feminizmus (1) festék (1) fesztivál (4) fidesz (4) film (6) fing (1) fizetés (1) fogyasztó (1) fogyasztói társadalom (1) főkert (1) forradalom (1) forralt bor (1) forró csokoládé (1) fotó (1) főváros (1) frei tamás (1) fröccs (1) függetlenség napja (1) gasztronómia (1) gazdaság (1) géniusz az alkimista (1) george clooney (1) gödör klub (1) gonosz (1) grecsó krisztián (1) guinness (1) gyász (1) gyászjelentés (1) gyed (1) gyerek (3) gyerekpóráz (1) gyerekvállalás (1) gyermek (1) gyes (1) halál (1) halász pálma (1) havazás (1) házasság (1) házikolbász (1) hellókarácsony (2) hiba (1) hit (1) hitel (1) (1) hóesés (1) hülye (1) hülyeség (1) huszárik zoltán (1) ic (1) ice t (1) impresszionizmus (1) intercity (1) interjú (6) irodai (1) iwiw (1) janklovics péter (1) jazz (2) jeff bridges (1) jobbik (1) jog (1) jogász (3) jogosítvány (1) kádár jános (1) kampány (1) kamra (1) karácsony (2) karácsonyi vásár (1) katona józsef színház (2) kávéház (4) kávézó (4) kecskebűvölők (1) kenyérlángos (1) kertész erzsébet (1) kevin spacey (1) kézműves magyar ízek vására (1) kiállítás (1) kicsi ország (1) kilencedik mennyország (1) kiscsillag (1) kispál és a borz (1) kispolgár (1) kiss tibi (1) kóbor jános (1) kolléganő (1) kollégium (1) koncert (2) könyv (2) kormány (3) kortárs irodalom (1) körút (1) kossuth rádió (1) kovács kati (1) kovásznai györgy (1) kritika (17) kukorelly endre (1) kultúra (1) lájkolom (1) lajkolom (1) lakat (1) lamborghini kávé (1) lángos (1) lászló zsolt (3) latte (1) lekvár (1) lélekgyógyászat (1) lélektárs (1) lelki wellness (1) lex sláger (1) lipótváros (1) liszt ferenc (1) liszt remix (1) live aid (1) lovasi andrás (1) ludwig múzeum (2) lukács laci (1) lumú (1) lux elvira (1) madártej (1) madöfakö (1) magánnyogdíjpénztár (1) magánnyugdíj (1) magánnyugdíjpénztár (1) magashegyi underground (2) magyar film (1) magyar nemzeti galéria (1) magyar rádió (1) magyar retró (1) magyar televízió (1) málta (1) mama (1) manyup (1) marketing (1) máv (2) méz (1) mezítlábas fellebbezés (1) millenáris (1) minisztérium (1) mousse (1) mozi (3) mozifilm (1) mr (1) mtv (1) műanyag motor (1) műcsarnok (1) működési engedély (1) munkanélküliség (1) munkaügyi központ (1) musical (1) művészettörténet (2) művészlélek (1) művész kávéház (1) nádas péter (1) nagy mari (1) nane (1) nemes andrás (1) nemzeti együttműködés nyilatkozata (1) nemzeti együttműködés rendszere (1) nemzeti hírközlési hatóság (1) nemzeti színház (3) nem tudhatom (1) neofm (1) népi kezdeményezés (1) nevelés (2) névváltoztatás (1) new wave (1) new york i love you (1) nick hornby (1) (1) nők lapja (1) nők lapja cafe (1) nőnap (1) nouvelle vague (1) novák előd (1) nyál (1) nyár (1) nyilatkozat (1) nyitva tartás (1) nyugati tér (1) nyugdíj (1) oktatás (1) oktató (1) omega (1) önkormányzat (1) onyf (1) orbán viktor (2) orosz dénes (1) orrspray (1) országgyűlési választások (1) ötödik kerület (1) padlógáz (1) pálfalusi zsolt (1) panel (1) pápa város (1) párizs (1) párkapcsolat (3) parkolás (1) pasi (1) pécs (2) pécsi tudományegyetem (1) performansz (1) peter sarsgaard (1) petijegy (1) petőfi rádió (1) pluto zenekar (1) poligamy (1) pörzse sándor (1) postpunk (1) pótdíj (1) pótjegy (1) pötty (1) pöttyek (1) pozsonyi út (1) premier (1) prodigy (2) pszichológia (2) pte (1) puhapöcs (1) puncs (1) quimby (1) rábai balázs (1) rácz zsuzsa (1) radnóti miklós (1) radó denise (1) red bull (1) regény (1) reggeli (1) reklám (1) rendszerváltás (1) retro (1) retró (2) retrospektív (1) rockwell klub (1) rocky (1) rogán antal (1) rózsaszín sajt (2) sanzon (1) schell judit (1) schiling árpád (1) sláger rádió (1) soma (2) soma mamagésa (2) soproni reklám (1) soproni sör (1) sör (1) stabilitás pénztárszövetség (1) stohl andrás (2) street art (1) sütemény (1) süveges gergő (1) szabadegyetem (1) szakvizsga (1) szalai annamária (1) szellentés (1) szerelem (3) szerelmesek fája (2) szeretlek new york (1) szex (1) szexuálpszichológia (1) sziget (1) sziget fesztivál (2) színdarab (1) színház (5) szirénének (1) szobor (1) szolgálati közlemény (1) szolnok (1) szolnoki szigligeti színház (1) szonya professzor (1) szülés (2) születés (1) szülők (2) tankcsapda (2) tanulás (1) tanulóvezető (1) táplálkozás (1) tarr béla (1) táskarádió eszpresszó (1) teáor (1) tél (2) tenki réka (1) terápia (1) teréz körút (1) terhesség (1) tersánszky józsi jenő (1) the qualitons (1) the rocket science (1) tilos rádió (1) tompos kátya (1) tordas (1) tóth barnabás (2) turkáló (1) twitter (1) ügyintézés (1) ügyvéd (2) ügyvédi iroda (1) ügyvédjelölt (1) újszülött (1) underground (1) uránia (2) út (1) uzsonna (1) választási műsor (1) választások (1) válság (4) vandálok (1) vásárlás (1) vass virág (1) vasút (1) villamos (1) vizsga (1) voks10 (1) volt (5) volt fesztivál (4) vörösmarty tér (1) wahorn andrás (1) zene (1) zsámbéki gábor (1) софья васильевна ковалевская (1) Címkefelhő

Szeretlek Magyarország, de…

2010.07.30. 15:27 weekthor

Nemrég hívta fel a figyelmemet szerzőtársam egy viszonylag friss esetre. Az úgynevezett „törvényhozási dömping” egy igen elenyésző, már-már protokolláris eleméről van szó: konkrétan arról, hogyan lesz a törvénysértésből törvény. Én pedig még mindig tudok ilyet: meglepődtem…

Először a HVG foglalkozott a kérdéssel, ma pedig a Vastagbőr. A történetet többé-kevésbé mindannyian ismerjük: az egykori Sláger Rádió jogerősen is pert nyert az ORTT ellen, így tehát a jogellenesen megkötött szerződést fel kellene bontani a Neo FM-mel. Illetőleg csak kellett volna, hiszen honatyáink néhány napja megszavaztak egy mindössze négyszavas módosítást, amelynek köszönhetően mégsincs szó jogellenes tettekről. Ma már azt mondhatjuk, hogy a Neo FM valóban és törvényesen, az előírt szabályok betartásával nyerte meg a frenkvenciapályázatot. A többi pedig már történelem…

A rádiók helyzete önmagában még nem kavarna különösebb vihart a lelkemben, ami igazán aggaszt az, amit látok magam körül. Ami történik.

Barátaim, ismerőseim a fültanúi annak, hogy néhány hónappal ezelőtt valóban volt bennem némi jóízű várakozás, valóban csillogott bennem a remény szikrája, hogy a jelenlegi választások alkalmával tényleg láthatok majd valami változást. Nem tudok épeszű magyarázatot adni a miértre, én már csak ilyen pozitív, sokszor inkább naiv személyiség vagyok. Azt gondoltam, hogy a Fidesz, élén Orbán Viktorral, megrészegülve a kétharmadtól, mire sem vágyna jobban, mint hogy besétáljon a halhatatlanok közé, megragadja országunk hajójának régóta ide-oda csapongó kormányát és irdatlan izzadság, fáradtság, kín és küzdelem árán valamelyest egyenesbe hozzák azt.

S most azt kell mondanom, így huszonévesen, tulajdonképpeni karrierem, nagybetűs jövőm kapujában, hogy átfutott rajtam a meglepettség.

Ugyan mit is vártam – tehetnénk fel a kérdést. Hiszen magyar politikusokról van szó, ugyan mi változott volna az elmúlt néhány évben, ugyan miért múlt volna el sok-sok beidegződés, torz rendszerből magunkkal hurcolt megannyi visszásság. Kérdezhetném úgy is, hogy miért pont ők lennének azok, akik majd másként tesznek, mint az előttük lévők? Miért pont ők lennének azok, akik méltányosságot, alázatot gyakorolnak?

Legközelebbi ismerőseim közül nagyon sokan mondogatták, hogy tök hülye naiv idióta vagyok, ugyan felejtsem már el, hogy a Fidesz majd itt megváltja a világot! Miután a rendszerváltás egykori fenegyerekei ismét kormányra kerültek, említett ismerőseimnek nem kellett sokat várniuk arra, hogy elkezdjék előre megkomponált szövegüket „na ugye?”, „megmondtuk?”, „mégis mit vártál?”. Én pedig rendre nyugalomra intettem őket, csitítottam kit jobban, kit kevésbé: gyerekek még csak néhány hét telt el, adjatok még egy kis időt, figyeljétek meg, hogy lesz ez jobb is.

Most viszont?

Most viszont én állok itt egyedül és várom a biztató szavakat. Valaki mondja azt nekem, hogy nincs baj azzal, hogy Schmitt Pál köztársasági elnökké jelölésével a demokrácia egyik jelképes pozíciója veszíti el végleg súlyát. Valaki mondja azt nekem, hogy nincs baj azzal, hogy egy olyan ember lesz alkotmánybíró, akinek egyébként nincs alkotmányjogi tapasztalata, aki egyébként nem alkotmányjogász. Valaki mondja azt nekem, hogy nincs baj azzal, hogy fedezet nélkül maradhat az ország, zuhan a forint miután az IMF-fel megszakadnak a tárgyalások. Valaki mondja azt nekem, hogy nincs baj azzal, hogy ugyancsak zuhan a forint, miután egyik vezetőnk - pillanatra megfeledkezve az érzékeny, ám azonnal lépő befektetőkről - államcsődöt emleget. Valaki mondja azt nekem, hogy nincs baj azzal, hogy a Nemzeti Bank illetve a monetáris politika függetlenségének egyik jelképét próbálják maguk alá gyűrni.

Valaki mondja azt nekem, hogy nincs baj azzal, hogy álláskeresőként továbbra is félnem kell attól, hogy jelen véleményem miatt hátrányos megkülönböztetésben részesülök.

Még egyszer hangsúlyozom: tisztában vagyok azzal, hogy ilyen és ehhez hasonló dolgok folyamatosan történtek és történnek Magyarországon. De most az egyszer életemben, bíztam abban, hogy talán lehet másként, valami változni fog.

Bízom én még mindig, de azért most már elismerem, hogy jól esne néhány támogató szó.

Bevallom továbbá, hogy én szeretem ezt az országot, szeretem Magyarországot, éppen ezért igyekszem elfogadni természetét, jellemét, igyekszem felülemelkedni önmagamon de…

…de néha kurva nehéz. 

2 komment

Címkék: fidesz sláger rádió rendszerváltás neofm lex sláger

A bejegyzés trackback címe:

https://budapestkave.blog.hu/api/trackback/id/tr172187357

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mezítlábasfellebbezés 2010.08.11. 16:51:07

Nekem ez jutott eszembe:

"Ki tiltja meg, hogy elmondjam, mi bántott
hazafelé menet?
A gyepre éppen langy sötétség szállott,
mint bársony-permeteg
és lábom alatt álmatlan forogtak,
ütött gyermekként csendesen morogtak
a sovány levelek.

Fürkészve, körben guggoltak a bokrok
a város peremén.
Az őszi szél köztük vigyázva botlott.
A hűvös televény
a lámpák felé lesett gyanakvóan;
vadkácsa riadt hápogva a tóban,
amerre mentem én.

Épp azt gondoltam, rám törhet, ki érti,
e táj oly elhagyott.
S im váratlan előbukkant egy férfi,
de tovább baktatott.
Utána néztem. Kifoszthatna engem,
hisz védekezni nincsen semmi kedvem,
mig nyomorult vagyok.

Számon tarthatják, mit telefonoztam
s mikor, miért, kinek.
Aktákba irják, miről álmodoztam
s azt is, ki érti meg.
És nem sejthetem, mikor lesz elég ok
előkotorni azt a kartotékot,
mely jogom sérti meg.

És az országban a törékeny falvak
- anyám ott született -
az eleven jog fájáról lehulltak,
mint itt e levelek
s ha rájuk hág a felnőtt balszerencse,
mind megcsörren, hogy nyomorát jelentse
s elporlik, szétpereg.

Óh, én nem igy képzeltem el a rendet.
Lelkem nem ily honos.
Nem hittem létet, hogy könnyebben tenghet,
aki alattomos.
Sem népet, amely retteg, hogyha választ,
szemét lesütve fontol sanda választ
és vidul, ha toroz.

Én nem ilyennek képzeltem a rendet.
Pedig hát engemet
sokszor nem is tudtam, hogy miért, vertek,
mint apró gyermeket,
ki ugrott volna egy jó szóra nyomban.
Én tudtam - messze anyám, rokonom van,
ezek idegenek.

Felnőttem már. Szaporodik fogamban
az idegen anyag,
mint szivemben a halál. De jogom van
és lélek vagy agyag
még nem vagyok s nem oly becses az irhám,
hogy érett fővel szótlanul kibirnám,
ha nem vagyok szabad!

Az én vezérem bensőmből vezérel!
Emberek, nem vadak -
elmék vagyunk! Szivünk, mig vágyat érlel,
nem kartoték-adat.
Jöjj el, szabadság! Te szülj nekem rendet,
jó szóval oktasd, játszani is engedd
szép, komoly fiadat!"

bagamoyo 2010.10.16. 21:00:10

IGEN! : -néha kurva nehéz!
süti beállítások módosítása